Skocz do zawartości


Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

http://www.forumots.pl/index.php?/topic/93828-nowy-ots-20182019-dyskusja/

Carnage : (23 July 2018 - 02:01 AM)

Pssst, jestem na Tibiopedii ^^ http://tibiopedia.pl/monsters/Slime

Carnage : (22 July 2018 - 11:51 PM)

Niech to forum stoi i 20 lat ^^ super wspomnienia czytając takie temaciki

Carnage : (22 July 2018 - 11:49 PM)

http://www.forumots.pl/index.php?/topic/13766-gm-kwiatek-pochwała/?hl=+kwiatek++pochwała <-- to też był mój temat XDD diabełek XDDD

Carnage : (22 July 2018 - 11:44 PM)

Ja pier**le XD

sexmasterka : (22 July 2018 - 09:42 PM)

Jako członek administracji na pozycji ST ,podpisuje sie pod ta petycja. <<-- śmieszny ten post XDDDDDDD

sexmasterka : (22 July 2018 - 09:42 PM)

http://www.forumots.pl/index.php?/topic/77595-petycja/?hl=petycja

sexmasterka : (22 July 2018 - 08:46 PM)

HEJ HEJ HEJ

Ka Liboo : (22 July 2018 - 08:47 AM)

tanczy jak szalona

Sativaa.. : (21 July 2018 - 08:32 PM)

A ona ona

Sativaa.. : (21 July 2018 - 08:31 PM)

Za oknem deszcz :wub:

Sativaa.. : (21 July 2018 - 07:43 PM)

Problem tkwi w tym ze nic :unsure:

sexmasterka : (21 July 2018 - 11:09 AM)

uj***ny bardziej niż autokar do Lichenia

Carnage : (21 July 2018 - 12:08 AM)

To pochwal się co wziąłeś B)

Sativaa.. : (20 July 2018 - 10:19 PM)

Tańczą literki B)

sexmasterka : (20 July 2018 - 02:11 PM)

Uważam, że były bez sensu, bo było multum graczy, którzy po wbiciu reba wylogowywali się i wchodzili, aby wbić kolejnego. Tym sposobem grało 100 osób, a online było 15. To jedna wada, a drugą jest to, że topka w ogóle się nie zmieniała. A jeśli ktoś mi powie, że zaczynając miesiąc po starcie serwera będę miał szansę mieć top1, bo blokady są losowe, to bym go wyśmiał.

Serafan : (20 July 2018 - 02:04 PM)

Najważniejsze jest to aby nie zrobić takich rebornów jak na tym syfie Baxpi heh. Kvik a czemu mówisz że blokady wszystko zepsuły. Były ciekawe moim zdaniem :)

sexmasterka : (20 July 2018 - 01:49 PM)

dobra no to have fun i powodznka, kiedyś się wejdzie na testy

sexmasterka : (20 July 2018 - 01:47 PM)

weźcie sobie sylasie do pomocy xDD

Carnage : (20 July 2018 - 01:43 PM)

prace nad serwerem nie będą trwały miesiąc, więc się tak nie nastawiajcie :) nie bez powodu napisałem 2018/2019 xd

Carnage : (20 July 2018 - 01:40 PM)

no tak, to raczej opcja dla czystych RPG


Zdjęcie

Dlaczego daje za mało HP/MP?


  • Please log in to reply
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Carnage

Carnage

    Admin Emeryt

  • Zasłużony
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LocationBielsko-Biała
  • Nick w grze:Brak

Napisano 25 September 2017 - 09:31 PM

Witam

Chiałbym wyjaśnić sprawę dotyczącą "problemu" z dodawaniem jakiegoś % HP lub MP przez przedmiot.

Wiele było skarg, że item daje za mało mimo braku ekwipunku i addonów, dzisiaj to przeanalizowaliśmy i chciałbym się podzielić ze wszystkimi co odkryliśmy.

 

Od razu napiszę, dostajecie HP i MP w prawidłowej ilości.

 

Weźmy moje HP:

22:29 HP: 140445075, MAXHP: 140445075. 100%. 

Mamy jakiś przedmiot, który dodaje 25% HP.

Obliczmy 25% z 140445075:

140445075 * 0.25 = 35111268,75

I dodajmy to 25% do naszego HP:

140445075 + 35111268,75 = 175556343,75 tyle powinno być HP po założeniu przedmiotu który dodaje 25% HP

Używamy !stat:

22:33 HP: 140445075, MAXHP: 175556343. 80%.

No HP się prawie zgadza tylko zaokrągliło w dół a powinno w górę, ale 1HP to żadna strata.

No ale czekajcie, dlaczego tam jest napisane 80%? Czyżby dodało nam tylko 20%?! :o

No NIE! Przecież liczyliśmy ile mamy mieć HP i się wszystko zgadza, więc dlaczego jest tam 80%?

No bo: 140445075/175556343~=0,8 czyli 80%, są to błędne obliczenia i właśnie nasz silnik korzysta z błędnych obliczeń.

Dlaczego błędne obliczenia? zróbmy przykład z prostszymi liczbami

ile to jest 25% ze 100?

25

Dodajmy te liczby: 100+25=125 Wszystko się zgadza?

to teraz obliczmy tak jak na naszym silniku OTS ile dodaliśmy: 100/125~=0,8... czyli dodaliśmy 20%? nie.. 25% i tylko człowiek z rakiem mózgu by się z tym sprzeczał.

Jeśli podzielimy wyższą liczbę przez niższą czyli 125/100 wyjdzie nam 1,25 czyli 125% a więc 25% wyższa liczba, tak powinny wyglądać obliczenia na naszym silniku OTS, niestety tego nie naprawię bo nie mam kodu źródłowego by poprawić i skompilować.

 

Podsumowując, wszystkie itemy z bonusowym % HP i MP dawały i będą dawać prawidłową ilość HP i MP a wyświetlany % na silniku jest błędny, tyle.



#2 13 Konto Sativaa

13 Konto Sativaa

    Doświadczony Użytkownik

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 50 postów
  • Nick w grze:Sativa?a

Napisano 26 September 2017 - 05:56 AM

Ideolo

6af894064e67.png

3f77b3aea3a8.png


#3 sexmasterka

sexmasterka

    Zaawansowany Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 191 postów

Napisano 26 September 2017 - 05:33 PM

Przecież to z maną i hp już dawno było wyjaśniane. Zasady procentowych "sprzeczności" wyjaśniali w gimnazjum. Luki edukacyjne, a potem debile przed pc. 

Miłej pracy nad otsem.


Użytkownik Kvikeloff edytował ten post 26 September 2017 - 05:33 PM

2e1sl6f.png


#4 Hinsu

Hinsu

    Mistrz Spamu

  • Zasłużony
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1091 postów
  • Nick w grze:CM Hinsu

Napisano 27 September 2017 - 03:14 PM

Carnage nigdy nie przestanie mnie zadziwiać, rozkmini wszystko co jest grane. Jak było tak jest, pozdro Car.


.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych